UI/UX – Beestenboel app

Het doel: kinderen competitief samen laten spelen zodat ze meer zullen bewegen. Zo luidde mijn eindopdracht voor het SintLucas. Ik ging natuurlijk meteen aan de slag met brainstormen!

 

Beschrijving van het spel

Kinderen krijgen een kleine planeet, deze planeet is bewoond door een paar kleine denkbeeldige beestjes. De speler wordt automatisch gekozen door ze als nieuwe “heerser” voor de planeet. De taak als nieuwe “heerser” is om ervoor te zorgen dat het leven op deze planeet soepel verloopt.

Voorbeelden van taken zijn om meer beestjes naar de planeet te brengen (er zijn zelfs zeldzame beestjes!), meer huizen voor ze bouwen, eten verbouwen, nieuwe planeten ontdekken om meer te bouwen. Om deze taken uit te voeren moet de speler energie verzamelen, dit doet de speler door te wandelen of hardlopen. De game houdt deze loopafstanden bij en zet het om in energie die je vervolgens kunt gebruiken in het spel. Natuurlijk kun je ook dagelijkse missies voltooien om nog wat extra energie te krijgen, zoals 1 km op een dag te lopen.

Kinderen kunnen in het spel planeten van elkaar bezoeken en vergelijken met wie het grootste koninkrijk heeft en wie de meest zeldzame beestjes heeft. Dit is het uiteindelijke doel, om de grootste planeet te hebben met de meeste zeldzame beestjes van je vrienden.

Mockups

 

 

Voorbeelden van wezentjes

 

Planeet 3D Model