Showing 6 Result(s)

UI/UX – MRI scan hulpje

Het concept Een MRI scan is geen pretje, vooral voor kinderen. Een scan in een deze “buis” kan 20 tot 60 minuten duren! Daarom is het belangrijk dat kinderen op hun gemak worden gesteld. Met behulp van een mascotte die uitleg geeft over wat een MRI scan is en en waarom het nodig is. Het …

UI/UX – Onzeveiling, klant onboarding verbeteren

Wat is het? Bij Applepie kwam de vraag op of een van hun diensten: onzeveilingonline, verbeterd kon worden. Zij merkten dat het onboardingproces voor klanten moeizaam verliep en dat er vaak onduidelijkheden waren bij belangrijke communicatiemomenten. Vanuit een UX-designperspectief ben ik onderzoek gaan doen naar de huidige situatie. Als eerste belangrijkte stap is er onderzocht …

UI/UX – Gezondheids app

Veel mensen vergeten wel eens te eten of drinken, waardoor ze misschien later op de dag hoofdpijn krijgen. Niet fijn natuurlijk, daarom probeert de app dit te voorkomen doormiddel van een wezen die precies eet wat de gebruiker eet. Als een gebruiker juist te weinig drinkt, krijgt het wezentje koppijn. Als de gebruiker teveel vet …

UI/UX Studenten welzijns app – Kwekelingen!

Met deze app wil ik een belangrijke maatschappelijk probleem aankaarten: Studenten welzijn tijdens de coronatijd en de prestatiedruk die ze ervaren tijdens en na deze tijd. Het ontwerp bestaat uit een app en een desktop app en deze zullen samenwerken. Het doel van de app is om de prestatiedruk voor studenten te verminderen, op een …

UI/UX – Beestenboel app

Het doel: kinderen competitief samen laten spelen zodat ze meer zullen bewegen. Zo luidde mijn eindopdracht voor het SintLucas. Ik ging natuurlijk meteen aan de slag met brainstormen!   Beschrijving van het spel Kinderen krijgen een kleine planeet, deze planeet is bewoond door een paar kleine denkbeeldige beestjes. De speler wordt automatisch gekozen door ze …